Gå till innehåll

Snart startar sandupptagningen

Nu är det snart dags att sopa bort vintern.

När våren närmar sig startar arbetet med att göra kommunens gator och gångbanor fria från vinterns sand. Under vecka 12 smygstartar gata- och parkavdelningen med sandupptagning på gångbanor och trottoarer.

Den ordinarie sandupptagningen på kommunens gator börjar den 24 mars, under förutsättning att vädret tillåter.

Som fastighetsägare kan du hjälpa till genom att sopa ut sand från din tomtgräns och gångbanor ut mot körbanan. Då kan sanden tas upp samtidigt som gatan sopas, vilket underlättar arbetet.