Under vecka 22 påbörjar vi utkörningen av våra nya fyrfackskärl. Utkörningen sker successivt område för område och kan ta lite tid innan alla hushåll har fått sina nya kärl.
För att bytet ska fungera smidigt behöver de befintliga kärlen stå ute och vara tillgängliga dygnet runt från och med söndag den 21 maj fram till dess att du har fått dina nya fyrfackskärl.
Tänk på att:
Vi tackar för er hjälp och förståelse under bytet till det nya insamlingssystemet.